Site icon Dergilerden, Filmlerden, Kitaplardan

Güney Dergisi, Sayı 83, Ocak Şubat Mart 2018

Güney Dergisi, Sayı 83, Ocak Şubat Mart 2018

Güney Dergisi, Sayı 83, Ocak Şubat Mart 2018

Güney Dergisi, Sayı 83, Ocak Şubat Mart 2018

İÇİNDEKİLER

Güney’den Sizlere

Sosyal Medyadan

Foto-Mini Öykü, Adil Okay

Bilanço: Faşizm, Derya Gümüş

Yeni Kültür / Yeni İnsan, Yılmaz Güney

Kolber U Mirav / Hudut Hamalı ve Suların Efendisi, A. Karabax

A, Okay’ın “Arkası Yarın” adlı romanı yasaklandı!, Adil Okay

Ben dünyaya en yakın gezegen, Şeyma Koç

Mersin’de 12. Uluslararası İşçi Filmleri Festivali Yapıldı

Münih Kitap Sergisi’nde Yılmaz Güney Belgeseli

İnsan ve Marksizm, Yavuz Aközel

Yitirenle Derin Söyleşiler, Josef Kılçıksız

Beşinci Kişi, Gülbin Sodan

Soma’ya Dair Kısa Öyküler, Emre Küçükoğlu

Karşıyım ulan karşıyım, Emin Ali

Arafı İkamet Seçen Kadınlar Anadolu Kadınları-3, Sude Nur Haylazca

-Suruç-: Uç Nokta Suç!, Hasan Çapık

Edebiyat? Sürgünde Yazmak, Ganime Gülmez

Sürgünlüğün Görevleri, Heinrich Mann

Empati, Adar Jiyan

‘Gerçekçi ol, imkansız görüneni iste!”, Güney

Tottenham’ın “Tutunamayan” Çocuklarının Romanı, Mehmet Utku

Şeyhmus Diken’in “Ahım Var Diyarbakır” Kitabı Çıktı

Yeni Müzik Albümleri: Grup Yorum, Armağan Uludağ, Delil Xıdır, Ahmet Arslan, Kemal Dinç

Dut ağacı lugatı, Emir Bolat

Randevu, Ali Fuat Karaöz

Şark’tan gelmişim, Beyza Okumuş

Şair Ahmet Telli ile Ankara-Hannover-Hamburg, Gülsen Gülbeyaz

Tevfik Fikret 150 Yaşında

Alışırsın Soytarı, Deniz A. Tüzün

Yeşim Ustaoğlu ile sohbet, Gülfer Uğur

Yeşilçam’lı Türk(iye) Sineması, Temel Demirer

“Suda Balık” Berlin’den ödülle döndü

Sinema Notları, Anuş Pazarcıyan

Karikatür, K. Öntaş

Memleketim, İkram Güneş

 

Güney Dergisi, Sayı 83, Ocak Şubat Mart 2018

Güney Kültür, Sanat, Edebiyat Dergisi’nin 2018 yılındaki ilk sayısı bol sinema yazılarıyla dolu bir içerikle karşımızda.

Anuş Pazarcıyan’ın müdavimi olduğum Sinema Notları’nın yanında bu kez Temel Demirer gibi usta bir siyaset kalemi tarafından hazırlanmış Yeşilçam’lı Türk(iye) Sineması yazısı var. Bir başka sinema yazısı ise Yeşim Ustaoğlu ile yapılan bir sohbet. Sonuncusu ise yönetmen Tülay Kocatürk tarafından çekilen Suda balık filminin Berlin Film Festivali’nde aldığı En İyi Yönetmen, En İyi Kurgu ödüllerinin haberini yapıyor.

Temel Demirer, Laterna Magica’dan başlayıp Lumierre Kardeşlerin çektiği ilk filmle devam ederek Osmanlı’nın sinematografiyle nasıl tanıştığını nükteli bir dille anlatıyor ilk olarak. Yaşadığımız coğrafyada sinemanın ilkleri üzerine bilgiler paylaşıyor ardından. Bu bilgilere göre halka açık ilk gösteri bir Polonya Yahudisi olan Sigmund Weinberg tarafından Galatasaray’da bir birahanede gerçekleştiriliyor. Sonra ilk Türk filmi kabul edilen ancak kimse tarafından izlenmediği için tartışmalı bulduğu Yeşilköy Abidesi’nden söz ediyor. Ama Sungu Çapan ve Burçak Evren’i kaynak alarak ilk Türk filminin bu olmadığını, ilk Osmanlı sinemacıları sayılan Manaki kardeşlerin çektikleri filmlerin kutularına ve fotoğrafların altına “Türkiye” ibaresi yazdıklarını hatırlatıyor.

Tarihsel anlatımı Yılmaz Güney’in sinemasına dek getiriyor ve elbette orada yeni bir tarih başlıyor. Sonra bir Yeşilçam parantezi açıyor ve ortaya her sinemaseverin mutlaka okuması gereken müthiş güzel bir yazı ortaya çıkıyor.

Anuş Pazarcıyan ise Sinema Notları’nda her zaman olduğu gibi tüm sinemaseverlere yol gösteriyor. Bu sayıda ele aldığı filmler: Human Flow / Ai Weiwei (2017), Aus dem Nichts / Fatih Akın (2017), Suburbicon / George Clooney (2017) ve Get Out / Jordan Peele (2017)

Güney Kültür, Sanat, Edebiyat Dergisi

Sahibi ve Sorumlu Yazı İşleri Müdürü: Hüseyin Gül

Yönetim Yeri ve Adresi: Asmalmescit Mah. Terkoz Çıkmazı Sok. Tarkoz İşhanı No: 1/62 Beyoğlu İstanbul

Güney Dergisi diğer sayılar

Güney Dergisi Web Sayfası: 

E-posta: guneydendergisiistanbul@gmail.com

Güney Dergisi Facebook Sayfası 

Güney Dergisi, Sayı 83, Ocak Şubat Mart 2018