SINDI DERGİSİ - SAYI 1 - Mart 2016

Ayda bir Elektronik Ortamda Yayımlanır

İletişim: bilgi@akdogan.gen.tr

BU SAYIDA Henry Peach Robinson : Kamil Akdoğan

1830 yılında İngiltere’de doğmuş bir fotoğraf sanatçısıdır. Gerçeklikten ziyade yansıma ile ilgilenmiş, kurgusal çalışmalar yapmıştır. Fotoğraf ile resim sanatının verdiği etkiye benzer etkiler verilebileceğini savunmuştur. Eserleri arasında en bilinenleri 1858 tarihli Fading Away (Sönen Hayat), 1877 tarihli ve altı farklı negatiften oluşturduğu Robinson’s Whwn Day’s Work is Done’dır.

Two Ways of Life – Hayatın İki Yolu / Oscar Gustave Rejlander: Kamil Akdoğan

Fotoğrafın sanat olarak kabul edilmesinde önemli kilometre taşı olan eserlerden biridir “Hayatın İki Yolu”. 1813 doğumlu İsveçli sanatçı Oscar Gustave Rejlander tarafından 1857 yılında altı hafta süren birçalışma sonucu tamamlanmıştır. Eser, toplam 32 resmin bir montajıdır aslında. Kısaca iyi ya da kötü diye ayırabileceğimiz bir biçimde hayatta karşılaşılan iki yanı anlatır. Resimlerdeki figürlerden bir bölümü kumar, şehvet, tembellik gibi olumsuzluk çağrıştıran şeyleri simgelerken bir bölümünde çalışkanlık, erdem, iyi ahlak vardır.

Rüzgarın Hatıraları: Kamil Akdoğan

1830 yılında İngiltere’de doğmuş bir fotoğraf sanatçısıdır. Gerçeklikten ziyade yansıma ile ilgilenmiş, kurgusal çalışmalar yapmıştır. Fotoğraf ile resim sanatının verdiği etkiye benzer etkiler verilebileceğini savunmuştur. Eserleri arasında en bilinenleri 1858 tarihli Fading Away (Sönen Hayat), 1877 tarihli ve altı farklı negatiften oluşturduğu Robinson’s Whwn Day’s Work is Done’dır.

Çok Dualı Kent - Sabahattin Yalkın: Kamil Akdoğan

1830 yılında İngiltere’de doğmuş bir fotoğraf sanatçısıdır. Gerçeklikten ziyade yansıma ile ilgilenmiş, kurgusal çalışmalar yapmıştır. Fotoğraf ile resim sanatının verdiği etkiye benzer etkiler verilebileceğini savunmuştur. Eserleri arasında en bilinenleri 1858 tarihli Fading Away (Sönen Hayat), 1877 tarihli ve altı farklı negatiften oluşturduğu Robinson’s Whwn Day’s Work is Done’dır.

Güney Rüzgarı Dergisi - Sayı 193 - Şubat Mart 2016: Kamil Akdoğan

Hatay Güney Rüzgârı Dergisi 193’inci sayının kapak konusunu Sutopu Gol Kraliçesi, Milli sporcu Kübra Kuş’la yapılan söyleşiye ayırdı. Kübra Kuş, başarmanın anahtarı olarak Özgüveni gösterirken, başarı serüvenini Güney Rüzgârı Dergisiyle paylaştı. Şubat-Mart olarak birleştirilen 193 sayı için okurlarından özür dileyen Güney Rüzgarı, bu ay da içerik yönünden zengin. Barışı özleyen bir dünya yazısıyla toplumsal konuları değerlendiren Gazeteci Mehmet Ali Solak, bu yazısında da geçmişin perdelerini aralıyor. “Geçen yıldan kalan bir yazı; Tersi ve yüzüyle bir fotoğraf” yazısıyla Ümit Sarıaslan, “Adalet” yazısıyla Nuri Erkal, “Yeni Osmanlıcılık nedir, ne değildir?” yazısıyla Av. İbrahim Ersuz görüşlerini okurlarla paylaşırken, dergiye ayrıca Selman Büyükaşık “Vazgeçmek’ deyince” denemesi, Adil Okay, “Michel Tournier ve Tahsin Yücel’i kaybettik”, Betül Keniş Atar “Bir Dua Aşk”, Sezgin Suna “Bozok Quartet” ve Yahya Aksoy, “Siyaset Edebiyatı” makalelerine de yer veriliyor. Utkun Büyükaşık’ın “Yıllar Sonra’ şiiri, Dr. Necdet Özkaya “Evli erkekler başıma bela olmuyorlar doktor!..” ile Dr. Muhsin Boz “Tarlada çalışabilir misin?”, Rahime İdiguk Kutval da “Utanç” başlıklı anı ve öykülerine yer verilen dergide, Kadir Aslan’dan Atatürk’ün Dörtyol Hatıraları ile Hulusi Atahan’ın “İpek yolu Kaşgar -2-” gezi yazısı da okunmaya değer. Sağlık konularında ise, Prof. Dr. Tuba Turunç “Grip ve Korunma Yolları”na ilişkin bilgilere yer verirken, Dietisyen Fulya Dibek de kış aylarında beslenme önerileri sunuyor. Hatay’da gelişen olaylara da yer ayıran dergide, Nurhan Sağlar’ın, ‘Pasta tarifleri’ne yer ayrılmış.

akdogan.gen.tr